[OSM-talk-nl] OSM voor de brandweer?

Lambertus osm at na1400.info
Fri May 15 10:14:03 UTC 2009

Maarten Deen wrote:

> En ik zie dat daar ook al een discussie over was:
> <http://www.mkgmap.org.uk/pipermail/mkgmap-dev/2009q2/001746.html>

Op de mailinglijst van Mkgmap wordt inderdaad besproken hoe het best de
plaatsen en adressen aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Op basis van
polygonen heeft voor velen een voorkeur en zal tzt wel geimplementeerd
worden (Patches welcome natuurlijk :-) ). Tot die tijd kunnen vziw
alleen straten gevonden worden met een is_in tag. Persoonlijk beschouw
ik de is_in tag overigens als een no-go area aangezien die tag al gauw
een zootje wordt en het misschien de vooruitgang in de gewenste richting
vertraagt.

Je zit ook nu nog met het probleem dat over het algemeen huisnummers
niet in OSM te vinden zijn. Die staan ook niet in een stratenboek maar
als je digitale kaartsystemen met elkaar gaat vergelijken heeft bijv
TomTom hier nog wel een groot voordeel.