[OSM-talk-nl] maximumsnelheden.nl

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Fri May 15 20:15:11 UTC 2009

Even ter info:

er is ook een nieuwe datalaag in de geotool van rijkswaterstaat gehangen:
http://www.rijkswaterstaat.nl//geotool/index.aspx?projecttype=wegen&center=158000,462200&mapscale=2500000

Kies de laag 'Wegbeheerders', en zoom in.
Wat je dan ziet:
- (oude) osm ondergrond (vlakken, dus niet de wegen)
- het nwb als wegenlaag (vergelijk maar werkzaamheden en wegbeheerders
wegen)
- het nwb bevat per wegsegment ook de maximumsnelheid (deze informatie
wordt verzameld via www.maximumsnelheden.nl en door rijkswaterstaat
verzameld en geverifieerd).
- dus bij een mouse-over zie je de max-snelheid als verkeersbordje
(precies dezelfde data die in maxsnelheden.nl staat), en de beheerder
van dat wegdeel.

Groet,

Richard

kies