[OSM-talk-nl] maximumsnelheden.nl

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Sat May 16 11:22:37 UTC 2009

On Saturday 16 May 2009, Freek wrote:
> Zie hier:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Common_licence_interpretations#I_c
>reated_a_layer_on_top_of_an_OSM_map._What_do_I_have_to_put_under_your_
>license.3F
>
> Het gaat er blijkbaar om of je een /derivative/ of /collective/ work
> maakt. Ik heb geen idee wat het is. Ik hoop dat je de data gewoon mag
> gebruiken, maar ik vind zelf dat het op de huidige website niet
> helemaal duidelijk is dat de "landuse" informatie van OSM komt.

Wel, gezien het hier gaat om twee datasets die compleet onafhankelijk
zijn van elkaar wordt het hier toch eerder collective work.

Om het helemaal zeker te zijn kan je misschien wel de OSM-achtergrond op
een aparte layer zetten met de straten zelf als transparante overlay,
ipv samengesmolten op één rendering, dan is er geen discussie meer
mogelijk, en het resultaat ziet er exact hetzelfde uit.

Maar er zo direct vanuit gaan dat het hele NWB nu ook meteen CC-BY-SA is
is wel een beetje kort door de bocht gaan...