[OSM-talk-nl] maximumsnelheden.nl

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Sat May 16 17:05:11 UTC 2009

On Saturday 16 May 2009, Lambertus wrote:
> Nu vind ik de reaktie van Stefan (claimen dat het NWB dus nu door OSM
> gebruikt mag worden) wel wat agressief, ik wil zover niet gaan
> aangezien ik denk dat het hier om een misverstand gaat. De meeste
> mensen zullen het beschikbaar stellen van de data ook belangrijker
> vinden dan de licentie. Ik vind ook niet dat we dus nu de NWB data
> maar mogen overnemen. Mochten we dat doen dan bestaat de kans dat we
> in de rechtzaal belanden waar het project niks mee opschiet.

De reactie van te claimen dat het NWB nu door OSM gebruikt mag worden is
trouwens ook helemaal verkeerd, want het is eenvoudigweg niet zo.

Als een zeker persoon X de kaarten van google maps neemt en dan die
kaarten aanpast en inkleurt met behulp van OSM data, is de reactie
eigenlijk hetzelfde als zeggen dat google maps dan ook maar ineens
CC-BY-SA is.

Als in dit geval RWS niet helemaal in orde is met CC-BY-SA (al laat ik
die discussie voor anderen) dan heeft dat geen effect op de licentie
van de data van NWB. Zolang RWS niet zegt dat de data allemaal CC-BY-SA
is mag je daar niet vanuitgaan, ook al zou het CC-BY-SA moeten zijn.

Ben