[OSM-talk-nl] maximumsnelheden.nl

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sun May 17 09:03:25 UTC 2009

Milo,

Ken je die visjes die met een haai meezwemmen om
de restjes te eten....soms vergist die haai zich in de prooi!
Wil je de efforts van 100K vrijwilligers verkwanselen
aan een greedy grijze haai ?

En van die muis en die olifant op een brug ?
Wat stampen we lekker he ?

Als we beslissen om een licentie te gebruiken, en
De OSM community haast uit elkaar valt van
de discussie daarover, dan is het minste wat je kunt
doen die licentie serieus naleven !

>Lekker zwart-wit. Als er geen open geodata was zouden ze het gewoon
>kopen. Wees blij dat ze indirect door openstreetmap te gebruiken
>partijen als teleatlas, navteq en falk ook dwingen om serieus over
>andere handelswijzen na te denken. Het is niet voor niets dat de
>"mapshares" als paddestoelen uit de grond schieten

Inderdaad, JA ze leven de licentie voorwaarden na, NEE ze leven
Ze niet na. Je bent blij met een dooie mus.

>Want als dat gebeurt
>zullen de grote grijze olifanten nog niet eens jeuk voelen maar wel hele
>groepen enthousiaste openstreetmappers de dupe worden

Sorry Milo, dit slaat nergens op. OSM gaat gewoon door, ook
als RWS nu nog niet onze data kaapt.
En over 2-4 jaar kan ook google niet meer om OSM heen.

Wel wordt het tijd dat er een organisatie om heen groeit.
We moeten die stichting maar eens oprichten.

Gert Gremmen