[OSM-talk-nl] http://maximumsnelheid.openstreetmap.nl/

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon May 18 01:05:23 UTC 2009

Stefan de Konink wrote:

> In Belgie schijnt die anders te zijn dan in NL.

Niet schijnt: is, te weten 20 km/h. In NL is door jurisprudentie 15 km/h
vast komen te staan[1]. In Duitsland is het weer 7 km/h.

Ik render op dit moment niet de impliciete snelheid van een
highway=living_street, enerzijds vanwege deze variatie, en omdat we nog
geen landspecifieke rendering doen, anderzijds omdat je dan moeilijker
het onderscheid ziet tussen woonerven met en zonder maxspeed=*.

In plaats van een nummer, zou ik er ook 'erf' kunnen zetten, als
impliciete limiet. Dan zou ik wel ipv 'erf' de expliciete maxspeed=*
laten zien, mocht die toch gezet zijn.

Gedachten?

[1] HR 5 oktober 1999, nr. 11-99-V

--