[OSM-talk-nl] http://maximumsnelheid.openstreetmap.nl/

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon May 18 09:44:44 UTC 2009

Cartinus wrote:

> Dat hoeven alle buitenlanders ook niet te weten, dat kunnen ze opzoeken.
> Nogmaals daar hebben we in OSM het volgende voor:

Het klopt dat bepaalde wegen een impliciete maximumsnelheid hebben, maar om
dat op je kaart duidelijk te maken zul je dat wel moeten laten zien.
Op dit moment rendert maximumsnelheid.openstreetmap.nl geen impliciete
maximumsnelheden, maar zie je op de kaart ook geen verschil tussen woonerf en
gewone straat.
Zie bijvoorbeeld
<http://www.openstreetmap.org/?lat=51.534&lon=5.977&zoom=16&layers=B000FTF> en
vertel mij wat woonerf is en wat niet.
Op
<http://maximumsnelheid.openstreetmap.nl/?lat=51.534&lon=5.977&zoom=16&layers=BT>
zie je wel een paar wegen met max=15 (woonerf).

Ook voor autosnelwegen is het handig om alles te taggen. Anders vraag je je
altijd af "is het niet getagd, of is het impliciet en dus 120?". Vooral op dit
moment (dat lang niet alles met een snelheid getagd is) kun je er niet van
uitgaan dat de impliciete maximumsnelheid de juiste maximumsnelheid is.

Ik ben er voorstander van om alle wegen expliciet met een maximumsnelheid te
taggen.

Maarten