[OSM-talk-nl] Nederlandse website

Stefan de Konink stefan at konink.de
Tue May 19 09:39:38 UTC 2009

Martijn van Exel wrote:
> Ik definieer het vanuit het perspectief van de buitenstaander die
> graag een objectief en informatief portaal zien over OpenStreetMap,
> specifiek gericht op Nederland. Ik weet dat daar behoefte aan is en
> vind dat wij als Nederlandse community daarin moeten voorzien. Eens?

Nee, je bekijkt het nu als Mr. Geodan die wat OpenStreetMap filmpjes op
YouTube zet, maar de community om je heen er niets over hebt verteld. En
daarom ben ik bang dat dit perspectief je standaard wereld beeld is.

Immers als je nu al stelt dat Nederlandse Planets (core-business van
OSM) niet op de portal thuis horen (zelfs niet de aankondiging dat ze
beschikbaar zijn). Of dat je mij te lijf gaat met non-objectiviteit
terwijl ik slechts heb toegepast wat er op de legal wiki staat(!), wat
momenteel lijkt te draaien naar 'maar OSM is eigenlijk helemaal geen
creatief werk' begint toch wat aan de fundamenten te zagen van de data
verzamelaars die OSM groot hebben gemaakt.

Wat Floris zegt is waar we van uit moeten gaan, er zijn doelgroepen, er
is niet 1 OSM-NL community. En Lambertus heeft dan ook weer direct een
punt, de wiki op .org faalt hard in het overzicht. Er moet dan ook veel
worden verteld. Met een essay 'wat is open street map' en dat in een
Pers sectie zetten vol met links naar voorbeelden is volgens mij waar
jij naar toe wilt. Dat is geen community site, maar kan direct naar
http://nl.wikipedia.org/wiki/OpenStreetMap

Stefan