[OSM-talk-nl] Nederlandse website

Milo van der Linden milo at opengeo.nl
Tue May 19 13:45:15 UTC 2009

Martijn van Exel wrote:
> [.....]
>
> Prima! Goed om te horen! Niets om geheimzinnig over te doen, toch? Als
> het maar gebeurt en het gedragen wordt door de community. Daarom vind
> ik het ook raar dat we hier alleen terloops over deze stichting, die
> zich blijkbaar tot doel stelt om 'openstreetmap gerelateerde zaken in
> Nederland een kapstok te geven'[1], horen, terwijl je aan de andere
> kant je ontevredenheid uit over een gebrek aan 'transparantie, goede
> communicatie en samenwerking'[2].
Jij zit toch in de SOTM-organisatie? Spreekt Henk er nooit over dan? Hij
is tenslotte de voorzitter van deze stichting en heeft als primaire taak
voor de transparantie richting de OSMF en aanverwanten te zorgen. Ik doe
als secretaris vooral mijn best overal en nergens de stichting te
noemen. Als Henk hiervoor geen tijd heeft, dan moet hij dat even
aangeven, dan ga ik zorgen dat er iemand komt die er harder aan kan trekken.

> Ondertussen wil ik gewoon graag het doel voor ogen houden en hoop ik
> dat we gauw wat ontwikkeling kunnen gaan zien richting een mooi
> OSM-portaal voor Nederland. Ik wil beslist helpen waar ik kan, maar
> totaan SOTM heb ik er nog geen tijd aan te besteden.
Tijd is relatief.