[OSM-talk-nl] XAPI maar dan beter

Stefan de Konink stefan at konink.de
Wed May 20 01:15:42 UTC 2009

Jullie herinneren je vast nog wel het super geheime api server project.
Dat heeft (om onduidelijke redenen) een vervolg gekregen in de vorm van
een super geheim XAPI project. Momenteel in hardware gesponsord door
Dogodigi en mede daarom doet niet meer dan de Benelux ;)

Nu zaten we al eerder te denken, OSM-XML suckt gewoon om daar lekkere
webservices op te draaien. Mijn vraag aan jullie eventuele ontwikkelaars:

  "Op welke standaard zit je dan te wachten?"

Ik zat zelf te denken om XAPI in JSON aan te bieden, maar mochten er nog
interessante andere verzoeken zijn kunnen die ook worden ingewilligd.

Lookup snelheid is nu 100ms. Ik ga er vanuit dat er morgen een frontend
voorhangt waar je lekker op kunt querien. Kom ik gelijk bij het volgende
punt;

  "Zou je de database in SQL willen querien?"
  "...of alleen in een zwak XPath aftreksel?"

Stefan