[OSM-talk-nl] http://maximumsnelheid.openstreetmap.nl/

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Wed May 20 17:58:10 UTC 2009

On Wednesday 20 May 2009, Maarten Deen wrote:

> Het voorbeeld van Ben is uit zijn verband getrokken. Die regels
> gelden voor alle wegen. Maximum snelheden zijn erg verschillend.
>
> Stel dan eerst maar eens de regels op welke wegen wel en welke wegen
> niet en in welke omstandigheden met een maxspeed te taggen zijn. Ik
> heb al aangegeven dat dat een uitgebreide set regels wordt die ik als
> mapper niet altijd snel kan toepassen (als ik een gedeelte van een
> kaart download dan weet ik niet of ik wel of niet binnen de bebouwde
> kom zit bijvoorbeeld, nog afgezien van het feit dat niet alle
> bebouwde kommen (goed) zijn gemapt).

't is nochtans zeer eenvoudig: tag enkel wat er te vinden is op de weg,
want als er iets te vinden is dan betekent het dat het anders is dan de
default (of soms een herinnering aan die default). Dus als er een
snelheidsbord staat kan je dat taggen. En als er niets te vinden is,
moet je het ook niet taggen. Als een automobilist slim genoeg moet zijn
om te weten welke snelheid hij mag dan gaat een computer dat ook wel
kunnen.

Het feit dat er nog geen goeie manier is om te zeggen hoe de bebouwde
kom of snelheidszones juist liggen is een tijdelijk probleem, want het
zal eens moeten opgelost geraken.