[OSM-talk-nl] Woonplaatsen taggen

Lennard ldp at xs4all.nl
Thu May 28 21:10:17 UTC 2009

Christiaan Welvaart wrote:

> admin_level zelf doet niet zo veel, het gaat om de boundary tag lijkt me.

Uiteraard boundary.

> Voor woonplaatsen zou boundary=town kunnen werken (wat moet
> boundary=civil voorstellen?). Maar boundary=administrative is misschien

Niemand weet wat boundary=civil moet zijn. :)

> helemaal niet raar: deze grenzen zijn belangrijk voor dingen als
> postadressen en carnavalsnamen, en de bekende blauwe bebouwde-kom-borden
> natuurlijk. Het voorstel voor de admin_level waardes vind ik dan prima.

Inderdaad. Het bepaalt wat je voor plaats op een brief moet zetten. Het
is dan ook een gewone grens, wat ik dus onder boundary versta.

[waterschappen]
> boundary=administrative, admin_level=5

Ik vind het prima, hoewel waterschappen een redelijk uniek niveau zijn
in de wereld(?)

--
Lennard