[OSM-talk-nl] Woonplaatsen taggen

Christiaan Welvaart cjw at daneel.dyndns.org
Fri May 29 21:18:30 UTC 2009

On Fri, 29 May 2009, Colin Smale wrote:

> Bovendien, niet alle woonplaatsen op de blauwe borden zijn woonplaatsen in de
> zin van een woonplaatsbesluit. Er zijn veel dorpjes of gehuchten met een
> eigen naam op de bebouwdekomborden die in het woonplaatsbesluit geen
> zelfstandige woonplaats zijn.

Dat betekent dat aan een bebouwde kom grens ook een naam moet kunnen
hangen, en zo zit het al in osm (landuse=residential, place=x) denk ik.
Moeten die ook een admin_level krijgen?

En moet er dan een verschil gemaakt worden tussen postadressen
(BAG->alleen woonplaatsen) en route plannen, waar je neem ik aan elke
bebouwde kom naam mag gebruiken, want die staat mogelijk aangeven op
verkeersborden.

     Christiaan