[OSM-talk-nl] Hallo OSM-NL community

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sat May 30 00:59:48 UTC 2009

Hoi Robert,

Robert Verspuy wrote:
> Samen met een collega ondernemer zijn we wat producten en diensten aan
> het bundelen onder de naam Solvination. Sinds een jaar ben ik bezig met
> het testen van een GPS tracker genaamd de "picotrack".
> zie http://www.picotrack.nl/catalog/product/gallery/id1/image/1/

Ziet er uit als leuk speelgoed ;) Heeft Peter Repelsteeltje de Vries die
ook gebruikt voor z'n motor experiment?

> Alle tiles bij elkaar kost ong. 120GByte aan ruimte. Helaas kost dit ook
> iets meer dan 4 dagen rekentijd (laag 0 t/m 17), laag 18 is hij nog mee
> bezig.

Het prerenderen zou alleen een afweging moeten zijn bij data die vaak
direct zichtbaar is. Omdat jij toch extra informatie hebt (immers je
weet waar je tracks gaan lopen) zou je ook kunnen prerenderen op de
stukken waar daadwerkelijk tracks door heen lopen.

> Deze nieuwe tile server zou eventueel als mirror kunnen werken voor de
> bestaande NL openstreetmap server(s). Zodat ik op die manier ook iets
> terug doe voor het gebruik van alle opensource projecten en OSM data.
> Maar dan zou het mooi zijn, als ik ook de updates per minuut instel,
> zodat ik altijd in pas loop met de andere mapping servers.

Altijd leuk :)

> Dus heeft iemand een link of meer info over hoe ik dat het beste kan
> inrichten?

Het render.py en meta tile script staat waarschijnlijk ergens op de
wiki, Roeland moet je daar vast meer over kunnen vertellen. Als Cherokee
promotie medewerker moet ik natuurlijk wel even kwijt dat je daar mee de
snelste tileserver kunt maken ;)

Stefan