[OSM-talk-nl] Gebruik RCE Kich Rijksmonumentendataset.

Frank Steggink steggink at steggink.org
Wed Nov 11 00:15:02 UTC 2009

Lennard wrote:

> Een alternatief is polyshp2osm.py. Deze heb ik aangepast en gebruikt om
> 3dShapes om te zetten naar .osm, nadat ik met een eigen script een door
> de bron gebruikte correctie op de RD-coordinaten om het beter op GE
> uitgelijnd te krijgen, weer ongedaan had gemaakt, daarbij de shapefiles
> direct splitsend tussen gebouwen, water en landuse.

Ondertussen heb ik navraag gedaan bij Ian Dees. Hij vertelde me dat alle
coordinatenstelsels worden ondersteund. In de ZIP file van het KICH zat
geen prj-file, maar deze is gemakkelijk op spatialreference.org aan te
maken.

Wat bedoel je met "een door de bron gebruikte correctie"? Is er sprake
van een afwijkende definitie van het coordinatenstelsel, of van een
correctiefile/-grid?

> Met een custom script zul je ook de data vanuit Access (direct of eerst
> geƫxporteerd) erbij kunnen betrekken. Nadeel: dit moet dus eerst
> ontwikkeld worden.

Ik bedoelde dit meer in de zin van dat als bepaalde velden zo groot zijn
dat ze niet in een DBF file opgeslagen kunnen worden, ze mogelijk te
groot of anderszins ongeschikt zijn voor direct gebruik in OSM. Dit zal
iemand moeten beoordelen die de data kent.

Frank