[OSM-talk-nl] Goede tag voor bos

fabermichiel at planet.nl fabermichiel at planet.nl
Sat Nov 21 23:25:26 UTC 2009

Hallo,

Ik zie dat de bossen in NL twee verschillende kleuren hebben.
Dit komt door te tags landuse=wood and natural=wood.
Als derde is er nog de tag landuse=forest.
In Nederland is er sowieso geen oerbos meer. Het laatste oerbos was het Beekbergerwoud, maar dat is al een aantal jaren geleden gekapt.
(Volgens bij zijn ze dat nu weer aan het aanplanten.)
Toch zijn de meeste bossen wel met deze waarde getagged (natural=wood). Volgens mij moet het landuse=wood zijn.
Echt helemaal op bosbouw gerichte bossen (plantage) zijn er in nederland niet. Of je moet al een boomkwekerij als zodanig zien.
In Nl hebben de bossen voornamelijk een recreatieve en een natuurlijke functie en houtopbrengst is vaak de derde functie.

Is er hier in het verleden iets over gezegd of zijn inderdaad de meeste bos tags fout?
Als het fout is, kan dat dan met een script worden aangepast, of moet dat handmatig gebeuren?

Groet
Michiel