[OSM-talk-nl] Goede tag voor bos

Lambertus osm at na1400.info
Sun Nov 22 17:06:03 UTC 2009

Hopelijk sticht ik niet te veel verwarring, maar 'forest' in de Engelse
benaming is geen woud of bos. Het is een benaming voor een gebied (dat
bos kan bevatten maar ook heide e.d.) van de Engelse adel waar dezen ook
jaagden. Er zijn gebieden in Engeland die '-forest' heten maar waar
nauwelijks een boom staat. Ook the New Forest bij Southampton is maar
gedeeltelijk bos. Doe ik nu een heel fout voorstel om just
landuse=forest hier in NL te laten vervallen ten faveure van landuse=wood?