[OSM-talk-nl] Noordelijke mapping party - Update

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Nov 23 16:27:02 UTC 2009

Henk,

als je het hebt over het 3Dshapes-bestand van ObjectVision, dat een
tijdje op hun website heeft gestaan, dan is een waarschuwing wel op
zijn plaats: ik heb eens voor een ander doeleinde navraag gedaan naar
de herbruikbaarheid (licentietechnisch) van dit bestand, en kreeg als
reactie dat ze het onde druk van het Kadaster van de site hebben
gehaald, denkelijk omdat het om een afgeleid werk gaat van Top10NL /
TOp10Vector. Ik vind dat we extreem voorzichtig moeten zijn met het
importeren van data waarvan niet onomstoten is vastgesteld dat we
hiermee juridisch kunnen wegkomen.

Ik zie trouwens dat alle zorgvuldig handgetekende gebouwen (met
binnentuinen) uit de Pijp zijn verdwenen. Zelfde import? Dat vind ik
jammer!

martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/
twitter / skype: mvexel