[OSM-talk-nl] wandelnetwerk twente

Rik de Landloper rik at the-quickest.com
Tue Oct 6 21:40:25 UTC 2009

Hallo,

Ik ga komend weekend in Twente wandelen en ben mijn route aan het
voorbereiden. Ik kwam op de wiki de wandelroutes-pagina tegen:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Nederland_Wandelroutes
Hierdoor kwam ik op het spoor van het wandelroutenetwerk in Twente
http://www.wandelenintwente.nl
die zijn gehele netwerk via gpx-files aanbiedt via een dienst genaamd
routeyou
http://www.routeyou.com
die die dit als ik het goed zie onder een CC-licentie doet:
http://www.routeyou.com/page/view/23/terms-of-use.nl

Ik vind het zelf het leukste / zinvolste om puur de fysieke
eigenschappen van wegen en paden in OSM te mappen. Om alle bordjes en
paaltjes met ingewikkelde coderingen te gaan noteren, zie ik de lol niet
echt van in. Maar ik vind het aan de andere kant wel handig als die
routes als achtergrondruis in mijn gps geladen staan. Kortom ik ben nu
dus bezig die routes naar binnen te halen en in een groot gpx bestand te
zetten. Vinden de routelopers het zinvol als ik die gpx meteen in de OSM
kaart laadt met tags
type=route,route=walking,network=rwn,name=wandelnetwerk_twente erop ?

Groet, Rik