[OSM-talk-nl] Shapefiles aanbieden

Roeland Douma unix at rullzer.com
Tue Oct 20 19:45:12 UTC 2009

Howdy!

Ik zat te denken dat er misschien wel (nederlandse) bedrijven/instanties zijn
die wel iets met OSM data willen doen maar geen zin hebben om allerlei rare
software te moeten configureren om aan die data te komen.

Nu zat ik te denken om van (potentieel) interessante data shapefiles ter
beschikking te stellen. Denk hierbij aan:

* Alle nederlandse gemeente
* Alle woonplaatsen
* Alle hoofdwegen (motorway, trunk, primary) in NL
* Fietsknooppunten netwerk
* Wandelnetwerk

En er is ongetwijfeld nog veel meer te verzinnen!

Dit kan prima in een cronjobje wat (per shape) eenmalig opgezet moet worden en
dan kan het gewoon wekelijks updaten.

Dit alles kan natuurlijk in een portal worden gegooid maar dat is voor latere
zorg lijkt me. In eerste instantie is het zaak het online te krijgen :)

Wat denken jullie, is het nuttig dit te doen? En hebben jullie meerdere leuke
shapefiles in gedachten?

--Roeland