[OSM-talk-nl] Cijfertjes?

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Wed Oct 21 15:23:47 UTC 2009

Op 21 oktober 2009 13:59 heeft Rob het volgende geschreven:
> Misschien moet je eerst gaan kijken naar de doelgroepen die direct
> baat hebben bij OpenStreetMap data, ik denk dan als eerste aan
> GeoCachers/Garmin gebruikers.

Is dat de grootste groep gebruikers van buitenaf? Mensen die actief in
de community zijn niet meegerekend. Vind ik op zich al een
interessante vraag!!!

De meeste geocachers die ik tegen het lijf loop, zijn niet direct
techneuten. Zijn over het algemeen "gewone" mensen die er een leuk
gezinsuitje aan hebben. Geldt voor een belangrijk deel ook voor mij.
Lekker buiten en het zeker ook het al genoemde spelelement.

Ik denk inderdaad dat het relatief hoge technische gehalte van een
gemiddelde edit (bijv tagging) een belangrijk probleem is. Editten was
voor mijzelf zeker een leercurve.

> [brainstorm]
> verder zou de scouting mogelijk interessant kunnen zijn, laat een
> groep scouts, op een zaterdagmiddag,  stukken bos of een (kamp)
> terrein in kaart brengen met een gps, onder begeleiding van een
> osm'er/leiding.
> [/brainstorm]

Moet je wel eerst bij zo'n groep/onderdeel draagvlak hebben. Een park
mappen kan zeker een leuke opkomst zijn. Dan wel voor een 14+
onderdeel, want bij Verkenners van 11 schat ik de kans op een
resultaat waar ook OSM wat aan heeft kleiner.

Gegroet,
Frank