[OSM-talk-nl] wandelknooppunten taggen in josm

Lennard ldp at xs4all.nl
Thu Oct 22 17:27:13 UTC 2009

Rik de Landloper wrote:

> Het gaat me er niet zozeer om dat het 'op de kaart' komt, als wel dat
> iemand die routes in kaart brengt gebruik kan maken van routeinfo die ik

Vooraleerst: als je alleen de locaties van de knooppunten in OSM
invoert, heb je nog geen routes in kaart gebracht. Je hebt dan nml. nog
niet beschreven welke wegen/paden je moet volgen om van punt naar punt
te komen.

> heb verzameld. Maar ik denk dat je suggestie voor mij inderdaad het
> meest werkzaam is. Een extra tag aan een node toevoegen is snel
> geregeld.  Maar als ik voor elk knooppunt het hele relatiescherm moet
> doorworstelen en telkens een nieuwe relatie moet maken, omdat ik
> nagenoeg niks weet over de route, lijkt me voor niemand productief.

Voor het toevoegen van rwn_ref=n hoef je geen enkel relatiescherm te
doorlopen. Het is slechts een eenvoudige tag op een node.

> de naam wel vermeld staat. Ik ben in het veld trouwens ook geen kaarten
> tegengekomen waar de knooppuntwandelroutes opstaan. Ik krijg die info
> alleen via de website van het wandelknooppunt zelf.

Dat is dan een voordeel van de grotere fietsknooppuntenbordjes. Hierop
staat vaak wel de naam van het netwerk aangegeven. Als je geen naam
weet, hoeft dat je niet te weerhouden om wel alvast de routes (tussen de
knooppunten) vast te leggen.

--
Lennard