[OSM-talk-nl] Hitchwiki - worldwide map for hitchhiking places

Rik de Landloper rik at the-quickest.com
Wed Oct 28 15:21:22 UTC 2009

On Wed, 28 Oct 2009 14:01 +0100, "Milo van der Linden" <milo at opengeo.nl>
wrote:
> Doneren wij hen alle tankstations en parkeerplaatsen, kunnen zei de
> liftplaatsen info doneren. Is de SA ook meteen afgedekt ;-)
Het lijkt me niet zo zinvol om iets arbitrairs als een 'liftplaats' op
OSM te zetten. Tankstations en parkeerplaatsen zijn fysiek herkenbaar,
liftplaatsen (vrijwel) niet. Er is een aktieve community voor nodig die
de vluchtige werkelijkheid van een 'liftplaats' invulling geeft.

In analogie met de liftwebsite zie ik zelf een community voor me die de
aanwezigheid/bruikbaarheid van onverharde paden en wegen voor diverse
activiteiten (wandelen,mountain biken,paardrijden) 'rate'. Rolverdeling
?
- OSM legt de ligging van paden en wegen vast
- Lambertus maakt een handige wandelrouteplanner ;)
- de hikingcommunity rate paden en wegen en
- commerciele partijen brengen de info samen om er mooie routeboekjes en
routewebsites met klinkende namen van te maken. Die vanzelfsprekend
onder CC-BY-SA welwillend aan OSM ter beschikking wordt gesteld.