[OSM-talk-nl] mapping-party in het noorden

paul van den berg paulbvdberg at gmail.com
Wed Oct 28 21:33:46 UTC 2009

On Tue, 27 Oct 2009 14:01:15 +0100
Henk Hoff <henk at toffehoff.nl> wrote:

> Hallo,
>
> In het kader van mapping-parties leek het me ook wel eens goed dat er
> eentje in het noorden van ons land gehouden werd. Mijn oog valt op
> Veendam aangezien daar veel errors op de openstreetbugs.org site zijn
> gemeld. Een mooie aanleiding om die rode vlek eens weg te werken.

Dit wijst erop dat daar al veel (door onervaren osm-ers?) gemapped is.
Misschien is het handig contact op te nemen met mensen die daar bezig
geweest zijn.
Zelf vind ik corrigeren van fouten niet het meest inspirerende werk.
Ik zou daarom eerder kiezen voor een plaats die sinds de AND-import
nog nauwelijks bewerkt is, bijvoorbeeld Hoogezand-Sappemeer.
Voordelen:
- complete wijkjes nieuw te mappen
- per trein bereikbaar
- dichter bij voor wie uit of via Groningen komt

> Wie van deze mailinglist heeft er interesse om een keer in het noorden
> bij elkaar te komen? (lees: wie wonen er eigenlijk in het noorden van
> ons? ;-) )

Als noordelijke mapper (vooral fietsend in en rondom Groningen) ben ik
zeker geinteresseerd, maar nogmaals: ik heb niet veel zin in corrigeren
van andermans fouten.

> En mocht je interesse hebben: wat zou je het best uitkomen?
> - zaterdag 21 november
> - zondag 29 november
> - zondag 13 december

Ik kan op de eerste en de laatste datum.

Groet,
PaulB