[OSM-talk-nl] Radio 1: Google navigatie bedreiging voor OSM?

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu Oct 29 13:49:38 UTC 2009

Hoi Henk,

Een mooie kans.
Zorg ervoor dat het geen Google-bashing-verhaal wordt, maar houd een
positieve insteek waarbij je de kansen benadrukt die je met OSM wel hebt.
Naast wat je al noemde, denk ik aan:
* Volledige controle over de data en visualisatie (zie de vele prachtige
mapstyles op Cloudmade.com
* Altijd up-to-date
* Altijd bereikbaar (mailinglijst, forum, wiki), voor mappers èn
professionals
* OSM als voorhoedespeler in de onvermijdelijke transitie naar een wereld
van vrije overheidsdata (zie Tiger-import, woonplaatsbesluiten, recente
succesjes bijv. Amstelveen).

Martijn

martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/