[OSM-talk-nl] Derde Amsterdamse MappersBabbel

Roeland Douma unix at rullzer.com
Thu Oct 29 22:37:48 UTC 2009

Zoals gebruikelijk een korte samenvatting:

Aanwezigen:
* Floris
* Matijn van Exel
* Rejo
* Rick de Landloper
* Een vriend van Rick (mijn excuses ik ben even de naam kwijt...)
* Ondergetekende

Waar Martijn, Floris en Rejo het overgehad hebben tijdens het eten kan ik niet
vertellen maar dit is wat ik heb meegekregen van de avond.

- Huisnummers, er is weer even over de huisnummer gebabbeld. Dit blijft een
speerpunt van vooral Rejo maar Floris doet zijn best hem bij de houden. Op [1]
heeft Floris de kaart van Amsterdam.
  * Rood = Rejo
  * Groen = Floris
  * Oranje = PauliB
  * Blauw = rest

Op deze manier komt het competitie element een beetje erin, wat stimulerend
kan werken. Uiteraard moet het wel correct maar sociale controle zorgt daar
wel voor. Neem even contact op met Floris als je mee wil doen en je eigen
kleur wil :)

- De opkomende OSM events in het land. Iedereen was positief. Erg leuk dat het
allemaal tegelijk kwam opeens. Maar het kan natuurlijk enkel aangemoedigd
worden. Floris en ik hebben min of meer al de afspraak gemaakt om binnenkort
nog eens een drop rond Amsterdam te pakken om in kaart te brengen!

- Fietspaden, momenteel is er in Nederland nog veel geklooi met fietspaden. Om
het even centraal in Amsterdam te houden hele delen van het centrum zijn een
richtings verkeer. Dit is eigenlijk enkel voor motorvoertuigen. Hier moeten we
dus eigenlijk de mapping op aanpassen. We hebben nog geen actie plan maar hier
moet wel iets mee gebeuren.

- Wobben, we wobben ons een ongeluk maar het zou fijn zijn om ook changes te
krijgen. Nu is dit vaak lastig met de wob maar toch. Eigenlijk zouden we voor
veel dingen gewoon een WFS willen hebben zodat we er wel bij kunnen maar de
data extern beheerd wordt. Echter de conclusie was nu nog dat er nog te weinig
openheid met dat soort data is dat momenteel importeren de enige logische keus
is.

Dat was het zo een beetje. Al ben ik ongetwijfeld genoeg vergeten.

Groet,
--Roeland