[OSM-talk-nl] overzichtspagina LF routes

Roeland Douma unix at rullzer.com
Wed Aug 11 20:56:36 UTC 2010

Wat spreek je jezelf heerlijk tegen. Als OSM zo open is dan kan dus iedereen
tags weggooien en niet alleen jij. En een ieder kan dat doen ook discussie,
voor de discussie, tijdens de discussie etc.

Het bord heeft geen naam. Het netwerk heeft een naam. Of zet jij ook name=A4
op de Rijksweg A4?

Er is al een soort relatie die alle cafe's , woonplaatsen, etc in Zuid
Holland. Dat is namelijk de administrative grens van Zuid-Holland (welke ook
een relatie is overigens). De relatie is dan spatieel. Namelijk alles binnen
die relatie (geografish dan) is in de provinci Zuid-Holland. Hier weer een
aparte relatie voor maken zou redundant zijn. En ja in data is redundantie
dodelijk (in contrast met hardware waar het wel fijn is).

Je hebt gelijk dat het nu nog prima rendert en werkt maar moeten we alles maar
bij het oude houden omdat het werkt? De nieuwe manier van taggen voegt meer
semantiek toe en daarmee ook extra informatie, we willen toch een zo compleet
mogelijke geografische dataset?

O en openfietskaart.nl is niet traag omdat het relaties zijn (deze zijn
namelijk door osm2pgsql "plat" geslagen en dus effectie gewoon een "way") maar
doordat je zoveel verschillende layers laad.

Groet,
--Roeland