[OSM-talk-nl] Wandelroutes

steggink at steggink.org steggink at steggink.org
Fri Aug 13 11:16:32 UTC 2010

Quoting Foppe Benedictus <foppe.benedictus at knkv.net>:

> Ik denk dat het vooral van belang is dat de informatie in de database
> zit, wat daar dan exact in de render mee gedaan wordt lijkt me niet
> direct interessant. Denk alleen dat het eventueel op een laag
> zoomniveau wel interessant info is om weer te geven.
> Het vreemde is dat de website [1] waar de knooppunten op te zien zijn
> geen kleuren hebben, alleen de verbindingen en de knooppunten. Op de
> informatieborden (die ik ook op de een of andere manier moet gaan
> taggen (lijkt me nuttige info), iemand een idee hoe dat te doen?) staan
> [...]

Ach Foppe, misschien is het netwerk nog niet helemaal af. Ik vond
bijv. het aantal mogelijke wandelroutes in het Lutterzand wel erg
schraal. Ze hebben verder veel plekken met clusters van knooppunten,
maar met weinig verbindingen naar andere clusters.

Sowieso is die site twentejezelf, waar de routeplanner in zit vaag. Ik
ben even naar de kaart gegaan en zie daar al verscheidene
(spel)fouten. Ik wist bijv. niet dat er een snelweg van Oldenzaal via
Losser loopt :) Toch maar OSM eens corrigeren? Spelfouten zijn
Lat(t)rop, Til(li)gte: het stuk tussen haakjes ontbreekt.

Ook de plaatsinfo is van twijfelachtige kwaliteit. De
bezienswaardigheden van De Lutte staan in Losser (waar ze ook worden
genoemd). Het plaatje van Weerselo is de Grotestraat in Ootmarsum! En
nee, het was echt niet nodig om uren op die site te struinen om met
deze punten te komen...

V.w.b. de rendering met kleuren: de kleur kan wel als attribuut in de
data worden opgeslagen (omdat die ook een bepaalde aanduiding is).
Daarmee kan een custom rendering worden gemaakt van een veel hogere
kwaliteit, dan degene die op routeyou wordt aangeboden.

A.s. weekend is het weer tijd voor enkele familieverplichtingen in
Twente, dus kan ik wel een camera meenemen om foto's te maken van een
(iets) hogere kwaliteit.

Groeten,

Frank