[OSM-talk-nl] fietsrouteplanner? import

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Wed Aug 25 05:48:09 UTC 2010

On Tue, 24 Aug 2010 22:21:50 +0200, dbussche at goudappel.nl wrote:
> Hoi René,
>
> bedankt voor je feedback - fietsrouteplanner2 is daadwerkelijk een
> van de studenten die door ons begeleid op vrij grote schaal
> fietsinfrastructuur en ontbrekende wegen toevoegen aan Openstreetmap
> tbv het fietsrouteplanner-project. Het blijft een uitdaging en
> verantwoordelijkheid voor ons hier goede begeleiding en controle uit
> te oefenen.
> Wij hadden zelf al topologische fouten opgemerkt en zijn begonnen
> deze te herstellen.

Ik had hetzelfde met fietsrouteplanner3. Die heb ik al eens een bericht
gestuurd met opmerkingen over zijn mappen, maar nooit een reactie terug
gekregen.

Wat ik van deze user zie:
- fietspaden bij kruisingen niet verbinden met de weg
- fietspaden aanleggen naast bestaande (fiets)paden
- veel was dubbel aangemaakt (zal wel een afgebroken import geweest
zijn)
- verbindingen waar het (fiets)pad de doortrekking van een doodlopende
weg is niet maken.

> Ik Hoop dat dit verhaal niet te negatief overkomt en niet persoonlijk
> opgevat wordt. Deze data kan zeker een toevoeging zijn voor OSM.

Dat is ook mijn idee. Alleen jammer dat je op de private messages geen
reactie op feedback krijgt.
Goed, nu ik weet hoe die wegen zijn gekomen zal ik ze gewoon corrigeren
als ik ze tegen kom.

Maarten