[OSM-talk-nl] BV het Pieterpad

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Tue Aug 31 06:53:24 UTC 2010

Voorzover de wegen zich al in OSM bevinden is het niet moeilijk.

Als de weg er niet op staat map ik in principe met wegtype = unknown.

Iemand die de situatie kent kan deze dan later updaten.

De eerste etappe zit erin. Pieterburen Winsum. Dat was een makkie.

Bijna alleen verharde wegen.

Ik kies ervoor om voorlopig alle etappes een aparte relatie te geven, en
daarna het hele Pieterpad in een superrelatie te brengen.

http://openwandelkaart.nl/?zoom=13&lat=53.34719&lon=6.5032&layers=B000FT
FTTF

Dat voorkomt een heleboel puzzelwerk als er fouten in de relatie komen.

Ik denk dat we dezelfde aanpak moeten kiezen voor de LAW als bij

de lange snelwegen.

Bij de nationale fietspaden heb ik al gemerkt dat het behoorlijk

lastig is vast te stellen of de route er compleet inzit, omdat de
relatie

van het pad soms duizenden ways omvat. Die moeten we misschien ook eens
omkatten.

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)

P Before printing, think about the environment.