[OSM-talk-nl] 3dshapes and AND user and ODbL

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri Dec 3 17:08:49 GMT 2010

On 10-12-03 08:36 AM, Martijn van Exel wrote:
> Wij kunnen niet namens de bronhouders beslissen om hun data onder een
> andere licentie aan te bieden. Dus daar gaat het wel om. Je kunt dit
> soort beslissingen niet nemen over iets waar je geen eigenaar van
> bent. Iedere 'menselijke' gebruiker moet zelf akkoord geven op de
> overgang naar de nieuwe licentie en contributor terms, en dat geldt
> ook voor de import-gebruikers.
>
> Ik heb aan AND twee jaar geleden al gevraagd of ze akkoord waren met
> de overgang, en daar kreeg ik toen een informeel ja op. Ik weet
> eigenlijk niet of er formeel akkoord is gegeven. Als dat onduidelijk
> [...]
Op Rejo's site [1] staat het volgende:

[quote]

En dus ontving ik het fijne bericht:

    Het PBL heeft besloten om het 3DShapes bestand aan u te verstrekken,
    zonder aanvullende voorwaarden.

Met deze verstrekking is het bestand nu officieel en onvoorwaardelijk
beschikbaar voor hergebruik.

[/quote]

Het lijkt mij dus dat er geen belemmering is om ook in te stemmen met de
CT. (Natuurlijk wel op een manier dat er geen kunstmatige indruk wordt
gegeven dat heel NL instemt met de CT, alhoewel nu juist een tegenstelde
indruk wordt gewekt...)

Frank

[1] https://rejo.zenger.nl/inzicht/geografische-bestand-3d-shapes