[OSM-talk-nl] bingmap datum

Peter Peterse peter at peterse-uithuizen.com
Tue Dec 7 19:30:29 GMT 2010

Hallo allemaal,

ik heb mijn zwager, die agrariër is in Startenhuizen, naar de datum
laten verifiëren dit is zijn commentaar op de link van zijn gewassen.

<http://peter-server.homelinux.net/bing/?zoom=17&lat=53.36863&lon=6.69969&layers=B0>

Hoi

Als ik de gewassen zo bekijk zou ik zeggen rond 15-20 juni 2006. De
aardappelen staan aan het betonpad en zijn al groen. De eerste keer
spuiten is vaak rond 1e week juni. De bieten staan in het midden en
hebben het land bijna vol. De kale plekken aan de rechterkant is
hazenschade. Dat voorjaar was het erg droog en volgens de jagers hadden
de hazen gewoon dorst. Een lekker sappig bietenplantje gaat er dan wel
in. Ze gingen dan net als bij aardappels rooien voor een rij zitten en
vraten dan zo 20-30 meter op. Daarna schoten ze weer de tarwe in die
ernaast stond. Het kleine strookje rechts van de bieten is zomertarwe,
de rest wintertarwe.

Gr. Bert

Het lijkt aardig overeen te komen.

Groeten, Peter