[OSM-talk-nl] Licentie - update

Henk Hoff toffehoff at gmail.com
Wed Dec 8 01:11:09 UTC 2010

Al die jaren is er door een groep PD geroepen idd. Er is ook door een grote
groep geroepen om niet-PD. Sterker nog, er is ook een groep die helemaal
geen verandering wil. Er is geen eenduidige mening. Uit de polls die er
gehouden zijn, komt allemaal uit dat de meerderheid ODbL de beste optie
vindt.

Het feit dat iemands voorkeur niet wordt overgenomen, is nog niet een teken
dat er niet geluisterd wordt. Integendeel.

.... en weer hoor ik geen inhoudelijk argument waarom je niet akkoord zou
willen gaan met de CT. Enkel zaken als "ik vind dat er niet naar me
geluisterd wordt".

Laten we elkaar niet gek maken. Wie gaat er nu mensen hun hobby afpakken?
Niet wij als OSMF. De nieuw voorgestelde licentie komt in de geest overeen
met de huidige. Iedereen die nu moord en brand schreeuwt, vonden de huidige
licentie wel goed (want anders hadden ze zich niet aangemeld). De vrijheid
die had, blijf je houden. Daar wordt niet aan getornd.

Als je breed je oor te luister legt, kun je niet anders constateren dan dat
PD op dit moment geen haalbare kaart is voor OSM in z'n geheel.

Nogmaals: de volgende stap gaat worden: geef nu aan of je akkoord gaat of
niet. Iedereen vraagt om getallen. Hoeveel, etc. Dat willen we nu zo
langzamerhand ook wel echt weten. Dus we gaan nu iedereen vragen om akkoord
of niet-akkoord met de CT te gaan voordat je verder kunt editten.

Enne... leg me aub geen woorden in de mond die ik niet gedaan heb: "als je
het niet eens bent kun je oprotten" komt niet van mij.

Mvg,
Henk