[OSM-talk-nl] vreemde weergave van de buitendijk

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Wed Dec 29 14:26:25 GMT 2010

Peter Peterse wrote:
> Hallo,
>
> <http://www.openstreetmap.org/?lat=53.43251&lon=6.5846&zoom=15&layers=M>
>
> bij deze een link naar de zeedijk boven Usquert. Aldaar is het wad
> (kwelder) hoog. En wordt niet elke vloed nat.
> Toch vind ik de weergave van de dijk onduidelijk. Het is namelijk de witte
> streep met het fietspad er onder. De witte streep is het onderste deel van
> de dijk en is een laag asfalt.

Er is nog geen approved feature voor een dijk. Er is wel een voorstel geweest,
maar daar is niks van gekomen. Het dichtste wat er bij in de buurt komt is een
embankment, maar dat is meer iets als een spoordijk.

Dat de weergave van de dijk onduidelijk is klopt dus: er is geen feature gemapt.
  De witte streep die je ziet zie je omdat er aan beide zijden een grass feature
is door de 3D shapes import. Het verschil met plekken zonder 3D shapes is hier
goed te zien:
<http://www.openstreetmap.org/?lat=53.45398&lon=6.67508&zoom=15&layers=M>

Je zou dus helemaal niet zeggen dat het fietspad op een dijk ligt.

Ik heb en-passant ook even de AND natural=water, name=Zijlriet verwijderd. De 3D
shape is meer naar de werkelijkheid. Het Zijlriet loopt niet door de dijk door.
En de gebouwen heb ik even permanent gemaakt.
Ik ben vaker in Noordpolderzijl geweest.

Maarten