[OSM-talk-nl] OSM op Garmin

Lambertus osm at na1400.info
Mon Feb 1 08:35:25 UTC 2010

Frank Fesevur wrote:
> Is dit ook de reden waarom er op het schermpje van mijn Venture HC
> alleen de eerste letter van een straatnaam staan, gevolgd door puntje
> (dus L...........)? In MapSource ziet het er trouwens goed uit en gaat
> het zoeken prima.

Volgens mij komt dit door een nieuwe versie van Mkgmap waar een bug in
zit. Het schijnt dat de allernieuwste dit probleem niet meer heeft, dus
die ga ik voor de volgende update gebruiken. Voor nu ben ik terug gegaan
naar de kaart update van 20 januari.

De website heeft dit weekend ook een update gekregen: het laden van de
Garmin kaart coordinaten gaat veel sneller en de landen worden dynamisch
geconfigureerd (o.a. met dank aan greencaps voor een applicatie die land
polygonen matched met Garmin kaart coordinaten). De landenlijst wordt
langzamerhand uitgebreid.

Ook zorgt het kaartcombineer script op de server er nu voor dat er
voldoende ruimte op de hardeschijf is om de kaart aanvraag af te kunnen
handelen. Voorheen wilde de hardeschijf ook wel eens vol raken waardoor
kaart aanvragen mislukten, nu blijven ze in de wachtrij staan totdat er
ruimte is.

Al met al een productief weekend ;-)