[OSM-talk-nl] Boeren raken land kwijt door nieuwe methode van landmeting

Michiel Faber fabermichiel at planet.nl
Fri Feb 19 15:49:47 UTC 2010

Stefan de Konink wrote:

> En dit is dus exact het moment dat je nog *voor* dat er uitzending is
> roept dat het een onzin verhaal is ;)
>

> Stefan

Percelen worden nu ingetekend vanuit de lucht. Een bomenrij naast een
weiland wordt ingetekend langs de rand van de kroon van de boom, terwijl
er onder tot aan de stam nog gewoon weiland is. Dit kan zeker wel 2-3
meter schelen en dan langs de hele zijde van een perceel levert toch al
gauw 200-300 m2 minder weiland op.