[OSM-talk-nl] cafetaria

Lennard ldp at xs4all.nl
Thu Jan 7 11:16:48 UTC 2010

Floris Looijesteijn wrote:
> zelfde voor mij maar dan met cuisine=patat :)
>
> laten we even een goede engelstalige tag verzinnen en die gewoon gaan
> gebruiken. het is toch iets typisch nederlands denk.

En Vlaams, waar de cuisine=friture voor zo goed als hetzelfde staat:
Frieten + sauzen + snacks + dranken, evt belegde broodjes en extra's.

Alleen is het begrip friture/frituur boven de rivieren net zo onbekend
als patat in het zuiden voor friet is. :)

> dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor de vis-zaken die je in nederland
> hebt, ik weet niet zo goed hoe ze zichzelf noemen. waar je dus een hapje
> vis kunt halen, meestal om meteen op te eten.

Daarmee zou ik inderdaad meegaan met Andre, fast_food + fish.

--
Lennard