[OSM-talk-nl] Nav4All

Stefan de Konink stefan at konink.de
Fri Jan 29 13:03:28 GMT 2010

Op 29-01-10 12:03, Stefan de Konink schreef:

> Nog geen reactie gehad, zal om 13 uur eens bellen.

De BS-detector staat weer aan;

Gesproken met de CEO, Groot Koerkamp, OpenStreetMap zou maar een deel
oplossing kunnen bieden omdat er geen full coverage zou zijn. 'Het is
onderzocht.'

Op de vraag of het bedrijf dus stopt met haar diensten wil de man buiten
'we zijn nog met andere partijen bezig' geen inhoudelijk antwoord geven.

Het bovenstaande impliceert dus eigenlijk dat Nav4All een zeer
gemakkelijke manier van publiciteit zoekt en huilie huilie gedrag
vertoond. Wellicht zelfs om aan te tonen dat door het opkopen van
Navteq, Nokia haar eigen product kan pushen, wat ook geldt voor TomTom
met Teleatlas.

Inhoudelijk geeft de eerste quote ook aan hoe vreemd de gedachte gang
is; enerzijds moet hij z'n diensten staken op maandag, althans dat
schrijft hij in z'n pers bericht, anderzijds claimt hij dat
OpenStreetMap een deel oplossing zou zijn, en ze wereldwijde data nodig
hebben. Wat we op Haiti gezien hebben is wereldwijde data een nogal
relatief begrip.

Stefan