[OSM-talk-nl] Nav4All

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Fri Jan 29 15:42:21 GMT 2010

Maar de Essentie is:

Crowd generated data zal nooit worden toegepast
in kritische commerciële toepassingen, omdat er geen regie is.

Daarmee is het wel waardevol !!! Zeer waardevol.
Maar we moeten niet gaan lobbyen bij dit soort
bedrijven. dat doen ze nooit.
Pas als onze maatschappij verlost is van het
aansprakelijkheid (i'll sue you if) syndroom
en iedereen heeft leren werken met onzekere data, kan dat.

Hedentendage werkt men liever met slechte, maar gegarandeerde, data
dan met goede zonder garantie.

Verder is een belangrijk aspect dat crowd generated data
alleen GEMIDDELD veel beter scoort. In de details zijn er veel
meer extremen. heel goede maar ook heel slechte stukken.

Commerciele producten zijn veel gelijkmatiger van kwaliteit.

En als commerciele partij wordt je afgerekend op de slechtste delen:
mensen klagen alleen als er iets fout is of ontbreekt, niet
als hun buurt er perfect op staat.

Dus scoort de commerciele data hoger dan OSM.

Hoe was het spreekwoord ook al weer van die ketting ?

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
 Before printing, think about the environment.