[OSM-talk-nl] Fietsknooppunten rond Rotterdam

Jeroen Muris jeroen at tweejee.net
Mon Jul 5 08:46:42 UTC 2010

Beste mede-mappers,

Bij mijn edits zie ik regelmatig (fiets) routes. Nu ik me mede door de
berichten in deze lijst bewust ben van hun bestaan probeer ik ze in ieder
geval te onderhouden wanneer ik ze tegenkom. Ik hoop dat dat inmiddels
goed gaat; het zal in het begin niet 100% geweest zijn.

In Rotterdam en omgeving waar ik veel map lijkt het knooppuntennetwerk
verre van compleet te zijn (zoals blijkt uit de blauw/rode kaart van
Roeland). Routes ontbreken, en wat er is lijkt niet altijd in het netwerk
te hangen.

Is er al iemand die zich rond Rotterdam om de fietsroutes bekommert? En
als die er is, leest die dan deze maillijst? Zo ja, dan verneem ik graag
wat ik kan doen om het netwerk in Rotterdam te completeren. Enige
'coaching' is daarbij welkom.

Zonder tegenbericht zal ik de komende tijd proberen wat routes volgens
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cycle_Node_Network_Tagging aan het
Rotterdamse knooppuntennetwerk toe te voegen.

In de tussentijd zou ik het op prijs stellen als iemand met enige ervaring
in het taggen van fietsroutes mijn werk nakijkt, bijvoorbeeld:
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/6532. Deze route zou zo
'klaar' moeten zijn om aan het netwerk toe te voegen. De naam is een
overblijfsel van een eerdere versie, en heb ik (voorlopig) behouden.

Groet,

J-----.