[OSM-talk-nl] Forward/backward in (fiets)routes

Andre Engels andreengels at gmail.com
Thu Jul 8 12:57:53 UTC 2010

2010/7/8 Jeroen Muris <jeroen at tweejee.net>:

> Volgens de OSM wiki [1] is forward/backward de richting t.o.v. de *way*, niet de route, en is het aan te bevelen aparte routes voor beide richtingen te maken. Zelf heb ik steeds als de route voor de twee richtingen verschillend is beide richtingen in dezelfde relatie opgenomen met forward/backward naar gelang de richting in de route.

> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Routes
>
> 1) Hoe doen anderen (jullie) dit?

Enkele relatie voor een dergelijke route, forward/backward naar gelang
de richting van de weg (d.w.z.: forward = richting van de route =
richting van de weg, backward = richting van de route = omgekeerd aan
richting van de weg)

> 2) Hoe vind ik de routes die ik recent bewerkt heb, zodat ik ze zonodig kan corrigeren zonder er een over te slaan?

Enige methode die ik weet is je recente bewerkingen langs te gaan, en
van elke te kijken welke relaties je bewerkt hebt (realiseer je echter
wel dat als je een weg met een route in 2 delen knipt, dat óók een
bewerking van de route is)

André Engels, andreengels at gmail.com