[OSM-talk-nl] Fiets Knooppuntennetwerken

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Jun 22 18:27:30 UTC 2010

On 22-6-2010 19:25, ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:

> Ik heb mijn eerste 2 routes toegevoegd aan jouw "haaglanden" netwerk
> relatie, maar nu heeft mijn tweede routestuk als eerste node
> dezelfde als de laatste van de vorige routestuk.
> Wil ik nu de "common node" die beide child routes gemeen hebben aan de parent relatie toevoegen, dan
> protesteert de editor (terecht). Wat is nu de policy ??

De policy is even leren hoe relaties werken, en wat er bedoeld wordt als
er staat: "voeg de relatie A toe als lid van relatie B". Daarmee wordt
namelijk niet bedoeld: "voeg de leden van relatie A toe aan relatie B",
maar echt letterlijk: "voeg relatie A toe aan B".

Dubbelklik op een routerelatie (dus een route tussen 2 knooppunten,
inclusief die knooppunten), zodat die geselecteerd is. Er is dan ook
maar 1 object, die relatie, geselecteerd. Klik dan eenmaal op de
netwerkrelatie en open de relatie-editor. In de rechterkolom zie je dan
de eerder geselecteerde routerelatie staan. Voeg deze dan toe aan de
netwerkrelatie. De routerelatie komt dan in de linkerkolom te staan.

Je hebt dus een aantal routerelatie, opgebouwd uit:
- De 2 (en soms meer) knooppuntnodes.
- De wegstukken tussen die knooppunten.

En een enkele netwerkrelatie per netwerk, opgebouwd uit:
- De routerelaties van een netwerk.
- Nogmaals de knooppuntnodes van dat netwerk.

--
Lennard