[OSM-talk-nl] straatnamen per gemeente?

Roeland Douma unix at rullzer.com
Thu Jun 24 08:41:13 UTC 2010

On Thursday 24 June 2010 04:02:16 Andre Engels wrote:

> Bedankt; ik ben gestart met het vergelijken van de lijst van
> 's-Hertogenbosch met de lijst bij de kaart op de website van de
> gemeente, om te zien wat er nog ontbreekt en waar ik daarnaar moet
> zoeken (plus een indicatie wat er vermoedelijk aan de hand is).
> Daarbij vond ik dat het Anne Frankplein niet op je lijst stond,
> terwijl hij wel in openstreetmap staat. Ik vermoed dat de reden is dat
> die straat area=yes heeft. Kan dat inderdaad de reden zijn?

Zou kunnen dat er in die lijst geen pleinen staan. Ik zou area=yes eruit
kunnen filteren. Maar weet niet of dat in alle gevallen gewenst is. Er zijn
namelijk ook vaak situaties te bedenken waar een plein ook huizen eraan vast
heeft welke dus als straatnaam de pleinnaam hebben.

Voor nu kan je het gewoon negeren denk ik.

Groet,
--Roeland