[OSM-talk-nl] Geocalculaties

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sat Mar 13 07:56:02 UTC 2010

Jawel.

Ik stel mij het volgende voor:

Snelle electrische fiets
Camera kijkt naar links (optioneel rechts) met 120-180 graden beeld
voorlopig 1204 pixels hor.
Snelle GPS logger met 5 locaties per sec
Elke 3 seconden een foto

Uit de gps track berekenen we koers, snelheid en locaties van de fotos
Probleem : sync tussen gps en camera ; tools: statistiek (middelen) en
interpolatie
Bij 5 m/s hebben we 15 m tussen de fotos, prima base afstand voor
triangulatie tot 100-150 m ?

Door het aanwijzen van een pixel op 2 foto's (kies afstand tussen fotos
15-30-45 m) waarop een object
Gemeenschppelijk is afgebeeld en de eigenschappen van de camera's (pixel
versus hoek)
kan je een driehoek maken waaruit de locaties van het object kunnen
worden vastgesteld.
Probleem: wat wordt de nauwkeurigheid, dit vereist wat nader onderzoek.

Voordelen:

we kunnen over water heen taggen (misschien wel 1 km weg)
hoekpunten van gebouwen kan je nooit goed taggen ivm gps problemen, nu
wel
we hebben georeferenced fotos ala streetview
het taggen van objecten kan offline

Gert