[OSM-talk-nl] Geocalculaties

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sat Mar 13 09:32:01 UTC 2010

Ja die nauwkeurigheid is het probleem, maar

Met wat "middelen" (veel punten) en interpoleren

Kan je wel de basisafstand tussen de foto's  beter krijgen.

Elke foto op zich is onnauwkeurig qua plaats, en ook

de set is +/- 15 meter (GPS)  maar de onderlinge

Afstand is PRECIES 3 seconden. (CHDK hardware gestuurd) Uit de
opeenvolgende gps

punten kan je de afgelegde afstand en de kompasrichting van

de basis-as van de twee fotos bepalen. Voila, en ik hoop

op 10 cm uit te komen.

Door niet opeenvolgende fotos maar foto's te skippen

kan je een langere basisafstand maken, en "verder" kijken.

Aanvullende problemen ontstaan in bochten....

Ik hoop in de software een idee te geven van de nauwkeurigheid

door het object te plotten als punt met een rode cirkel eromheen

die de onnauwkeurigheid aangeeft.