[OSM-talk-nl] Nieuwe gebruikers moeten zich registreren voor ODbL (naast CC-BY-SA)

F. Heinen f.heinen.nl at gmail.com
Fri May 14 18:42:16 UTC 2010

Maw wachten totdat iedereen gestemd heeft en zien wat er van de OSM DB
overblijft....

En wat was ook alweer de reden om *echt* principieel tegen ODbL te zijn?

Ik ben het met Henk eens. Er is maar één manier in iedergeval om dit goed te
regelen en dat is als 1 orgaan bepaald (democratisch)
onder welke licentie "het project" valt. Anders krijg je dit en daarmee *kan
* het project ten dode opgeschreven zijn, wat nu ook kan gebeuren als er een
groot aantal mensen (vooral mensen/donateurs die veel en lang bij OSM zijn)
nee stemmen en dus hiermee het OSM project verlaten en *al hun data, dat van
anderen na hun en hun hobby in de prullebak gooien!
*
Ik ben en blijf voor. Ook al zijn er misschien wel betere licenties.

Just my 2 cents....