[OSM-talk-nl] auteursrechten op wegenkaarten - gerechtelijke uitspraak

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Tue May 18 22:16:51 BST 2010

2010/5/18 Vincent Zweije <vincent at zweije.nl>:
> Als ik de straatnaam van Google maps aflees, en hem invoer in
> OpenStreetMap, is dat geen rechtstreeks kopiëren (denk ik).

Het is de klassieke antwoord die wij al jaren zeggen:

Als de naam op Google Maps klopt, mag je hem kopiëren.

Het probleem is, er staan fouten/easter eggs in en als je die kopieert
ben je de klos. Als je weet welke fout zijn, dan hoef je Google niet
te kopiëren want dan weet je het al.

Conclusie: dit verandert niks, eigenlijk.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/