[OSM-talk-nl] Correctiewerk gerelateerd aan 3dshapes

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Wed May 19 10:28:22 UTC 2010

steggink at steggink.org wrote:
> Ik zag zojuist dat user ijsb diverse correctiewerkzaamheden uitvoert
> [1], door o.a. paden e.d. van landuse vlakken (3dshapes import) los te
> trekken. Deze werden door anderen incorrect ingebracht. Zie bijv. [2].
>
> [...]
>
> Een oplossing hiervoor is niet 1-2-3 te geven. Ik zou het in ieder
> geval niet weten. Zou het niet een idee zijn om met RichardF te
> babbelen om een soort lagenstructuur aan Potlatch toe te voegen, zodat
> bijv. wegen en landuse data onafhankelijk van elkaar bewerkt kunnen
> worden? Als beide "lagen" aangevinkt worden, kunnen ze tegelijk
> [...]

Iets wat ik mis in Potlatch is zoiets als wat de <ctrl> toets doet in JOSM:
ervoor zorgen dat punten die je toevoegt nergens aan worden vastgehangen. Voor
zover ik weet bestaat dit niet in Potlatch en is vaak de enige manier om dat
op te lossen om de weg eerst ergens anders te leggen en dan te verplaatsen
naar waar ze moet komen...

Ben