[OSM-talk-nl] PDF voor JOSM

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Nov 19 10:34:42 UTC 2010

On Fri, 19 Nov 2010 11:25:26 +0100, robert at elsenaar.info wrote:
> Heren,
>
> Ik ben sinds kort de trotse bezitter van toestemming om alle
> plattegronden van Landal parken in OSM te zetten. Vooralsnog heb ik
> alleen de papieren plattegronden en zal ik ze dus met luchtfoto's en
> de info van de kaarten over moeten tekenen.
>
> Wet iemand hoe je met een PDF in de hand deze afbeelding als
> achtergrond in JOSM kunt krijgen?

Jazeker, de WMS plugin
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/WMSPlugin
Deze kan ook omgaan met gerectificeerde plaatjes. Metacarta en Geothing
worden in de wiki genoemd.
Ik weet niet of die een PDF kunnen rectificeren, maar anders moet je er
een screenshot van maken of met een tooltje als Image Alchemy een bitmap
plaatje van maken.

Maarten