[OSM-talk-nl] Garmin kaarten op je Nuvu (waar zijn de provincies)

Henk Hoff toffehoff at gmail.com
Sun Nov 28 19:16:09 UTC 2010

Tijdens de presentatie bij Waypoint kwam naar voren dat dit een
onhebbelijkheid is van sommige tools die img-bestanden maken. Deze tools
zijn geen officieel garmin spul en maken de img-files niets 100% conform de
specs van Garmin.

Het is dus niet zozeer een bug van Garmin, maar de oorzaak ligt in het feit
dat de IMG-bestandspecificatie niet open is en kennelijk wat zaken bevat wat
nog niet door elke map-generator-tool wordt ondersteund.

Waypoint heeft daar zelf ook problemen mee (gehad) met het maken van hun
specifieke motor- en fietskaarten. Zij gebruiken een andere tool om IMG's te
maken (iets wat geld kost).

Niet dat je dit verder helpt, maar geeft wel wat achtergrond info (hoop ik).

Gr,
Henk